Referanslarımız
- Basınçlı Kap Periyodik Kontrolü Çerkezköy
- Çerkezköy Transpalet Periyodik Muayenesi
- İş Ekipmanları Periyodik Muayene Çerkezköy
- Kaldırma Aracları Ergene
- Lüleburgaz Periyodik Kontrol
- Periyodik Kontrol Çerkezköy
- Periyodik Kontrol Çorlu
- Periyodik Kontrol Düzce
- Periyodik Kontrol Edirne İpsala
- Periyodik Kontrol Ergene
- Periyodik Kontrol Esenyurt İstanbul
- Periyodik Kontrol Silivri
- Periyodik Kontrol Ulaş
- Periyodik Kontrol Veliköy
- Periyodik Muayene Çerkezköy
- Periyodik Muayene Ergene
- Periyodik Muayene Silivri
- Veliköy Forklift Periyodik Muayene
- Velimeşe Köprü Vinci Periyodik Kontrol
- Yangın Tesisatı Periyodik Kontrolü Çerkezköy
Veliköy Forklift Periyodik Muayene
Veliköy O.S.B bulunan Teverpan Mdf Levha Sanayi Levha A.Ş. firmasında yapılan dizel forklift muayenesi sırasında öncelikli olarak forklifte ait varsa bir önceki periyodik kontrol raporu istendi.
Forklifte ait bakım ve sicil kayıtları varsa bu belgeler firma tarafından istenir. Kullanıcı tarafından görülmesi ve tehlike oluşturacak durumlardan kaçınılması için üzerinde bulunması gereken uyarı levhası ve işaretleri kontrolü yapıldı. Daha sonra elektrik ve mekanik aksamlarının kontrolü yapıldı. Elektriksel kontroller olarak forkliftin periyodik muayenesi sırasında ön farların , geri vites lambasının , fren ve sinyal lambalarının , döner tepe lambasının çalışıp çalışmadığı kontrolü yapıldı.
Forkliftin göstergesinin çalışıp çalışmadığı kontrolü yapıldı. Geri vites ikaz kornası ile forklifte ait kornanın kontrolü yapıldı. Geriyi gösteren aynalar kontrol edildi. Direksiyon topuzunun varlığı kontrol edildi. Araç içinde bulunması gereken yangın tüpü kontrolü kontrolü yapıldı tüpün dolum tarihinin geçip geçmediğine bakıldı. Operatörün olası yük devrilmesine karşın koruyucu kabinin kontrolü yapıldı. Hidrolik hortumlarda aşınma ve kaçak kontrolü yapıldı . Forklift zincirlerinde imalatçı tarafından belirtilen değerler göz önünde alınarak % 3 ten fazla aşınma olup olmadığı kontrol edildi. Çatalların yerden yüksekliğinin çatal boyunun % 3 ünü geçip geçmediği kontrolü yapıldı.
Çatal orijinal kalınlığının % 90 ını aşıp aşmadığı kontrol edildi. Çatallarda herhangi bit kaynak işlemi yapılıp yapılmadığı kontrol edildi. Forklifte ait lastiklerin kontrolü yapıldı. Lastiklerde aşınmanın olup olmadığı kontrolü yapıldı. Diş kalınlığı 1,6 mm den az olup olmadığı kontrol edildi. Lift ve tilt silindirlerinin kontrolü yapıldı.
Tüm bu yüksüz kontrollerden sonra üretici tarafından belirtilen yük diyagramına göre statik ve dinamik test yapıldı.
Bu diyagramda kaç kg yükün hangi ağırlık merkezi uzaklığında ne kadar yükseklikte kaldırılacağı bilgisi yer almaktadır. 10 dk boyunca yapılan statik test sonucu 10 ton a kadar olan forkliftlerde olması gereken maksimum kaçak değerinin 10 cm , 10 ton ve üstü kapasiteye sahip forkliftlerde olması gereken maksimum kaçak değerinin 20 cm olması gerektiği bilgisine dayanarak test sonrasında mevcut kaçak değerin sınırları aşıp aşmadığı kontrol edildi. Forklift muayenesi sırasında kullanılan standartlar ( TS ISO 22915-2 (Endüstriyel kamyonlar – Kararlılığın doğrulanması – Bölüm 2: Direk ile dengelenmiş kamyonlar) , TS 10201 ISO 3184 (İstif Makinaları – Ulaşma Ve Ayaklı Tip -Kararlılık Deneyleri) , TS EN ISO 3691-5 (Endüstriyel Araçlar- Güvenlik Kuralları-Bölüm:5-Yaya Tarafından Kumanda Edilen Araçlar) , TS ISO 5057 (Endüstiyel Araçlar-Kullanımda olan Forklift Çatal Kollarının Muayenesi ve Tamiri) , FEM 4.004